Opinionsblogg

Bästa studentpriserna på iPhone 7 - vad erbjuder din operatör?

Är du student och vill uppgradera till det allra senaste? Iphone 7 har precis kommit ut och vissa operatörer erbjuder väldigt bra priser. Här presenterar jag listan på priserna för iPhone 7 32 GB med studentabonnemang med fast pris och minst 7 gigabyte surf. Jag har dessutom valt en bindningstid/avbetalningstid på 24 månader. Är du sugen så ska iPhone 7 kunna köpas redan idag, men hög efterfrågan betyder dock en del väntetider om du inte redan beställt.

 

Tele 2 – 533 kr/mån, 20 GB surf
Operatören Tele2 är den enda operatören som inte binder dig. Med andra ord kan du avsluta abonnemanget men fortsätta betala endast en del för mobilen. Totalkostnaden inklusive uppläggningsavgiften blir 13 042 kronor vilket är cirka 1 500 kronor billigare än utan studentabonnemang.  Är du fortsatt student när du betalat av telefonen kostar abonnemanget endast 238 kronor/mån, något som är imponerande billigt för 20 GB surf.

 Comviq – 435 kr/mån, 7 GB surf
Comviq brukar vara den absolut billigaste operatören på marknaden. Comviq har en hel del nackdelar där bland annat 7 gigabyte surf är det maximala du kan få, dessutom är kundtjänsten bristfällig. Priset på iPhone 7 är däremot det bästa även om det inte är så mycket bättre än vad Comviq kunde visa upp utan studentabonnemang. Totalkostnaden landar på 10 440 kronor. Efter två år går priset ner till 195 kronor/mån och kanske är det då mer värt att byta till Tele2 som ger 13 gigabyte mer surf för cirka 40 kronor mer i månaden.

 

 

Telenor – 589 kr/mån, 12 GB surf
Telenor erkänner själva att de inte är billigast för en student. Telenor är lite av en lyxoperatör och mycket ingår. Som vanligt får du mycket surf som fungerar i hela EU samt kundservice dygnet runt. Rabatten för studenter är 50 kronor/mån vilket gör att totalkostnaden blir 14 136 kronor. Därefter får du betala 399 kronor/mån om du inte binder dig ytterligare. Telenor är inte operatören jag som student skulle välja om jag inte satt på ett bra extrajobb.

 Tre – 509 kr/mån, 8 GB surf
Tre har ett grymt erbjudande för 6,5 gigabyte surf, men kravet var 7. Då får du välja tre Total 2 GB där Tre bjuder på 6 gigabyte till studenter. Totalpriset blir då 12 216 kronor och med gratis musikstreaming blir det här ett ganska bra abonnemang. Priset efter abonnemanget gått ut är 349 kronor/mån och här ligger tre lite efter sina konkurrenter, vill du ha mobilen länge är det kanske bättre att kika på Tele2!

 
 
 
Telia – 599 kr/mån, 12 GB surf UPPDATERING
Efter mycket om och men lyckades jag tack vare en kommentar hitta Telias erbjudande för studenter. Ett erbjudande som om jag förståt hemsidan rätt även gäller för ungdomar. För 599 kronor/mån får du en iPhone 7 inklusive 12 gigabyte surf som även går att spara! Totalkostnaden blir 14 626 kronor. Telia blir härmed det dyraste studentabonnemanget vilket är tråkigt.
 

 

Halebop – 449 kr/mån, 6 GB surf
Egentligen är Halebop diskade då de endast erbjuder 6 gigabyte surf. Men räcker 6 gigabyte för dig så är det ett ganska bra erbjudande. Totalkostnaden landar på 10 776 kronor och därmed är det en av de billigaste operatörerna. Men vill du ha de absolut billigaste får du välja Comviq där du får både mer surf och ett något billigare abonnemang. Efter 24 månader kostar abonnemanget bara 199 kronor/mån vilket gör Halebop till imponerande billigt.

Att leta upp studentpriser är inte alltid lätt och det är fullt möjligt att jag missat något bättre erbjudande. Jag har försökt göra mitt bästa men lämna gärna en kommentar om du ser att jag missat något!

 

Kommentarer

#1 - Lisa

Du glömmer eller medvetet inte tar med att med Telia Mobil Komplett Ungdom 12GB 359kr/mån kan du få ytterligare 50kr rabatt per månad om du känner någon annan som har Telia. Tjänsten heter Telia Familj, Telia.se/familj. Detta innebär att en iPhone 7 med Ungdom 12GB alltså skulle bli 499kr/mån, billigare än Tele2, 3 och Telenor, just saying.

Svar: Skit svårt att hitta alla erbjudanden så tack för kommentaren. Tyvärr gällde detta bara studenterbjudanden, gör jag en liknande med ungdomsdeals ska jag lägga kommentaren på minnet :)
nyaprylar.blogg.se

#2 - David

Men han kollade studenderbjudanden, inte ungdomserbjudanden. Dock funkar det om man är student upp till 26 dit erbjudandet räcker om jag inte misstar mig.

#3 - Lisa

Alla som har ett mecenatkort har möjlighet att ta del av ungdomsabonnemanet. Alltså är du 35 år, studerar och har ett mecenatkort är det Komplett Ungdom som är studentabonnemanget. :) Abonnemanget går endast att teckna via mecenats hemsida https://mecenat.com/se/mobile/studentrabatter/datorer-och-telefoni/telefoni

Sedan som nämnt i kommentaren ovan kan man få ytterligare 50kr rabatt per månad.

Svar: Grymt, tack, ska försöka ändra det så fort jag får tid!
nyaprylar.blogg.se

Kommentera