Opinionsblogg

Sant eller falskt?

Oneplus har gjort oerhört lyckade mobiler som går att köpa till riktigt bra priser. Senast i raden är Oneplus 3 (som är den enda mobilen som fått "bäst i test" av mig) och dess uppföljare Oneplus 3T. I marknadsföringen av Oneplus 3T hävdar de att mobilen klarar en hel dag efter en halvtimmes laddning, kan det stämma?
 
 
Jag har testat
Själv äger jag en Oneplus 3, skillnaden på den och Oneplus 3T är huvudsakligen att Oneplus 3T har ett 13 % större batteri och en strömsnålare processor. Med Oneplus 3 lyckades jag ladda upp från 0 % till 65 % på 30 minuter. Extremt snabbt, men räcker det verkligen en hel dag? Nja, om man använder den ganska måttligt, men inte om den används flitigt, tyvärr. Själv har jag inte testat Oneplus 3T, men enligt oberoende tester ska batteritiden tack vare processorn och batteriet vara 25 % bättre, samtidigt som laddningen går lika fort. Det gör att jag, med min användning, skulle fixat en hel dag. Ibland när det blir att använda mobilen väldigt mycket skulle det inte gå, men mestadels i alla fall. Sen kan man ju safea och ladda 30 minuter till, för ungefär då blir batteriet fulladdat.

Kommentarer

Kommentera