Opinionsblogg

Top 5 lista - Detta gillar inte svenskar på sociala medier

Att kunna gilla en bild, text eller liknande är en central funktion i många sociala nätverk, vem vill inte få många likes? När man väl lägger upp något finns det saker att tänka på om man vill att folk ska uppskatta bilden, här är några tips. Huawei har nu gjort en undersökning där 1000 svenskar i åldrarna mellan 16 och 65 år fått välja vad de inte gillar på sociala medier. Samtidigt som de släpper undersökningen har de valt att pusha för P10 och P10 plus, som båda är mobiler som är utmärkta för sociala nätverk med kameror som fångar upp extra mycket färger.
 
5. Citat
 
 
Nej, citat gillar varken jag eller svensken. Här tycker jag personligen att man kanske kan anstränga sig lite mer för att underhålla sina nära, kära och övriga följare.
 
4. Selfies
 
 
En selfie med någon cool bakgrund kan vara kul, kanske eiffeltornet. Men bara en helt vanlig selfie, då kanske man kan hitta på något roligare att lägga ut.
 
3. Mat
 
 
Just den här bilden är nog ingen höjdare att lägga ut. Men att lägga ut matbilder när man äter lite finare mat eller om man lagat något gott själv har jag inget emot, men var beredd på att medelsvensson inte gillar den.
 
2.  Kändisar
 
 
Att bara lägga ut någon slumpmässig bild på en kändis, nja, inte så roligt. Har du tagit den själv eller kanske är du med i bilden, då skulle i alla fall jag ge den en like. Men den här bilden skulle nog jag, och säkert många andra bara scrolla förbi.
 
1. Träning
 
 
Det svenskar gillar minst på sociala nätverk är bilder på träning... Jag personligen har inget emot det, bara det inte blir för mycket.
 
Stör du dig på dessa bilder? Lämna gärna en kommentar.

Kommentarer

Kommentera