Opinionsblogg

Samsungs plan för nästa år!

Som vi alla vet har Samsung stora problem för tillfället, deras storsäljare Note 7 blev ju aldrig riktigt verklighet. Så vad är planen för nästa år? Här är vad jag tror. Det är baserat på att Samsung lovat de Sydkoreaner som beställt en Note 7 men istället köpt en S7/S7 edge att få halva priset på en S8 eller en Note 8.

 Bildresultat för s6 edge

En Samsungtelefon med kurvad skärm.

Inga edge-modeller

Samsung har tidigare haft stor framgång med sina edgemodeller, de telefonerna med kurvade skärmar. Min gissning är att Samsung skippar edgemodellerna för att smalna av sitt modellprogram. Med det sagt tror jag inte att de kurvade skärmarna försvinner utan helt enkelt att de blir standard i S8 och i S8 plus, om det nu blir en S8 plus.

 
Note 7

Ingen S8 plus

Det var väldigt många som längtade efter Note 7, vad ska de göra nu? Helst skulle Samsung vilja släppa en Note 8 så tidigt som möjligt men att påskynda produktionen riskerar att framkalla fler missar, något som Samsung inte har råd med. Däremot har säkert Samsung redan en Galaxy S8 plus på gång. Att bygga om den lite, lägga in en lite större skärm och en penna men behålla resten och sen kalla den Note 8 kan kanske vara smart.

 

Min gissning är alltså att både en Galaxy S8 och en Galaxy Note 8 visas upp tidigt nästa år. Hur Samsung isåfall gör mot hösten blir dock knepigt. Det är för tidigt att lansera några nya flaggskepp inför julen eftersom Note 8 och S8 redan är ganska fräscha. Lite spekulationer från min sida, möjligen är det redan nu för sent att designa om S8 plus…

 
 

Kommentarer

Kommentera