Opinionsblogg

Läst för mycket nyheter?

Idag är det en hel del hemsidor, mest nyhetssidor, som håller koll på hur mycket du går in på deras artiklar. Efter ett tag stoppar de dig att gå in och du måste antingen börja betala, prenumerera eller göra något annat du inte vill för att kunna läsa artikeln. Jag upplever det här problemet mycket, både på min lokala tidning unt.se och även dn.se och svd.se. Som tur är har aftonbladet.se och expressen.se andra metoder för att klara sin ekonomi. Nåväl, det finns faktiskt en lösning på problemet, det tar bara några sekunder!
 
 
Just unt.se's hinder för att läsa vidare är kanske inte så farlig. Men jag kommer runt den genom att surfa i privat eller inkognitoläge i mina webbläsare. Då kan inte hemsidorna veta att det är jag som vill läsa artiklarna. För att komma in i inkognitoläge kan du om du har en dator högerklicka och klicka på öppna i inkognitoläge, precis som bilden visar.
 
 
I telefonen får du öppna en ny flik och gå in på nyhetssidan igen. Inkognito/privata läget är även väldigt bra på andra sätt då det inte sparar någon information på datorn. Jag själv brukar alltid använda det om jag använder någons annan dator av ren vana.

Kommentarer

Kommentera