Opinionsblogg

Detta gillar svenskar att se på svenska medier - lista

Nu är det semestertider och man har tid att lägga upp saker på sociala medier, och kanske speciellt på instagram. Istället för att lägga upp bilder från jobbet eller skolan så har vi ju nu tid att fylla våra dagar med annat vilket även gör att man har chansen att lägga upp roligare saker. Huawei presenterar nu en undersökning av det som är mest attraktivt att lägga upp på sociala medier. Huawei passar samtidigt på att göra reklam för sina nya mobiler P10 och P10 plus där Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei, säger att "de nya telefonerna P10 och P10 Plus har två kameralinser utvecklade tillsammans med Leica och erbjuder användaren otroliga fotomöjligheter i en smartphone". Vill ni veta mer om P10 plus så ska ni hålla utkik på bloggen, test kommer snart.
 
5. Inredning
 
 
Något som är mycket uppskattat på instagram är inredning. Själv är det inget jag gillar speciellt mycket, men kanske beror det på att det inte är jag själv som möblerar i min lägenhet.
 
4. Djur
 
 
Inte så konstigt att djurbilder är så populära, det är ju riktigt kul med sådana. Här ser ni en bild på min hund Grizzly.
 
3. Semesterbilder
 
 
Blev lite förvånad, trodde nog att folk skulle irritera sig mer på semesterbilder, men faktum är att semesterbilder är det tredje mest populära motivet du kan lägga ut. Här är en bild från min semester.
 
2. Natur
 
 
 
Det näst populäraste du kan lägga ut på instagram är naturbilder. Här är en jag tog i Gävle, mycket löv, eller hur?
 
1. Vänner
 
 
Lägg upp bilder på dina vänner, det gillas av dina följare! Förutom att kunna lägga upp bilder på din bästa kompisar får du då även chansen att umgås med dem, två flugor i en smäll!

Kommentarer

Kommentera